22.09.2017 |

Антъни Уитакър: Бизнесът е отражение на човека, който го притежава, клиентелата също!

Антъни Уитакър Автор снимка: Personal Archive

За него самият Видал Сасуун казва, че е "международно признат и уважаван като един от най-талантливите съвременни обучители и мотиватори, идващ от средите на фризьорския бизнес,"

а Тони Масколо, Toni&Guy, Лондон, твърди, че

семинарите му са “изключително полезни за всеки, който търси успешна кариерна реализация във фризьорския бизнес.”

Антъни Уитакър е многоуважаван консултант, който на 1 май 2017 г., за първи път ще проведе семинар по управление и развитие на салони в София. 

Започнал сте като фризьор с Видал Сасуун в Лондон. По какъв начин работата Ви там промени перспективата за личното Ви израстване?
На повърхността работата в Сасуун те учи да подстригваш и да боядисваш коси, но философията Сасуун също така развива много съществени лични качества, от които се нуждаеш, за да успееш в живота, такива като: важността на работата в екип, внимание към детайла, самодисциплина и смирение.

Разкажете ни за личния Ви бизнес в момента - Grow My Salon Business.
След Сасуун отворих собствени салони и училище. Бързо осъзнах, че въпреки че се бях научил да бъда добър фризьор, уменията, от които се нуждаех, за да управлявам салонен бизнес бяха различен тип, така че това беше втората част от моето образование.

В най-силния период притежавах 3 салона, 1 училище и приблизително 50 човека персонал. Продадох салоните и училището през 2004 г., за да се фокусирам върху работата си като преподавател на свободна практика. Тогава можех да видя, че моето пътуване от фризьор до собственик на салон беше същото пътуване като това на много други собственици на салони. Също като мен, те бяха тотално неподготвени за бизнес страната на фризьорството.

Така че взех решение да се фокусирам върху ”бизнес страната на обучението за фризьори”. От това решение се роди и идеята "Grow My Salon Business". Предназначението на моя бизнес е да обучавам собствениците на салони на бизнес уменията, от които се нуждаят, за да успяват. От мениджмънт, маркетинг, пари, човешки ресурси, чрез книги, видео, коучинг и семинари, аз обучавам фризьорите в тези умения.

Обучавал сте над 1/4 милион фризьора, в над 40 страни по света. Вие сте щастлив човек, след като имате достъп до такъв огромен извор на вдъхновение и знания! Как това Ви помага да се развивате?
Винаги съм вярвал, че “колкото повече даваш, толкова повече получаваш”. Като преподавател, който е бил достатъчно голям късметлия да работи за много бизнеси и да се срещне с много фризьори по целия свят, аз всеки ден научавам по нещо повече. Навсякъде, където ходя, от Китай и Индия до САЩ, Великобритания и Австралия, има много добри салони, които ме вдъхновяват.

Предстои първото Ви посещение в България. Защо решихте да започнете със семинара по мениджмънт? Кой трябва да посети този семинар?
Бизнесът е отражение на човека, който го притежава. Важно е да започнем със семинара по мениджмънт, защото, ако собственикът/ управителят не се развива, тогава и бизнесът никога няма да се развие. Всеки, който притежава, управлява или иска да притежава салон, трябва да се включи в семинара по мениджмънт в София.

Какви са темите на другите семинари, които предлагате?
Носещите колони на всички бизнеси са Мениджмънт, Маркетинг, Пари, Човешки ресурси и аз имам еднодневни семинари за всяка от тези ключови области. Също така провеждам семинар, който се нарича “Супер стилист”. Насочен е към всеки от салонната индустрия. Целта му е да накара “Стилистът” да разбере, че това да си добър фризьор е само половината от това, което е нужно. В този семинар аз преподавам уменията да продаваш, да задържаш клиенти, да консултираш и т.н. Освен това, водя и семинар за обслужване на клиенти, както и ден, специфично фокусиран върху развитието на бизнеса с колористика.

Вярвате ли, че един много креативен фризьор би могъл също така да бъде и успешен мениджър?
Да, няма причина защо да не бъдеш едновременно успешен и креативен фризьор и успешен мениджър. Всъщност, ако не си подготвен да се научиш как да бъдеш добър мениджър или да наемеш някой друг, който е добър мениджър, тогава не трябва да отваряш салон. Да бъдеш просто добър в подстригването на коса не е достатъчно и ти няма да се развиваш или успееш, ако не си подготвен да усвояваш мениджърски умения.

Как смятате, че се промени фризьорската индустрия през последните 20 години?
Всички най-големи промени, които засегнаха фризьорската индустрия през последните 20 години се дължат на интернет, който доведе до изгряването на социалните медии. Това промени начина, по който учим и имаме достъп до информация, както и начина, по който маркетираме своя бизнес. Интернет и технологията на смартфоните отвориха врати за много малки предприемачи, което по много начини направи по-достъпно притежаването и правенето на бизнес.

В каква посока отива салонният бизнес? Как виждате бъдещето на фризьорската индустрия?
Технологиите ще продължат да оказват влияние на това как учим и развиваме своя бизнес. Мисля, че ще продължим да виждаме повече самонаети независими предприемачи и не мисля непременно, че това е добро за индустрията.

Публикувал сте серия от книги. Какви теми засягат те?
Книгите от серията GROW покриват същите области като моите семинари – Мениджмънт, Маркетинг, Създаването на екип и това да бъдеш Супер стилист. Освен на хартия, те са достъпни в електронен формат, а също и като аудио книги.

Кажете ни за Вашия клуб “Unplugged” и за проекта “2 minute Salon Manager”?
“Unplugged” е серия от 12 аудио-интервюта с някои от най-великите имена във фризьорството – от Антъни Масколо, един от създателите на Toni&Guy до Марк Хейс, международен творчески директор на Сасуун.

“Two Minute Salon Manager” е безплатно седмично видео, което създавам, насочено към собственици и управители на салони. Това е кратко, 2-минутно видео, което всяка седмица се фокусира върху различна тема.

Още по темата Още по темата

Премиум грижата за коса Innovatis Hair вече и в салоните в България

Премиум грижата за коса Innovatis Hair вече и в салоните в България

12.04.2017

Иновациите са умение да изпреварваш времето – един от най-ценните ресурси за всички нас. Ето защо, нови

Прически-финалисти в The Style Master и All-Star Challenge

Прически-финалисти в The Style Master и All-Star Challenge

28.03.2017

Според регламента на конкурса за дамска прическа The Style Master, всеки участник представя един модел с едно подстригване

Още от категорията Още от категорията

Нов център за пълна естетична промяна без скалпел

Нов център за пълна естетична промяна без скалпел

26.04.2017

Наскоро в София отвори врати нов естетичен център, който предлага цялостно естетично преобразяване, за кратко

Кой е най-големият враг на кожата и как да я предпазим?

Кой е най-големият враг на кожата и как да я предпазим?

28.03.2017

Очаква се този въпрос да ангажира вниманието ни през следващите 1-2 десетилетия. Ново проучване установява,

Добави коментар

    Напиши коментар
Име и Фамилия
E-mail
(Няма да се публикува)
Правила за публикуване на коментари

Коментари

Търсене в Новини Търсене в Новини


Разширено търсене

Архив Архив


Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на ВИЗЗИА БЪЛГАРИЯ ЕООД.
Поставянето на връзки към материалите във VIZZIA.bg е свободно.

Разрешаваме на други сайтове да публикуват материали от портала, ако ползват първите 500 знака, които можете да вземате автоматично чрез RSS, като за целия текст препращате читателите към уеб адреса на статията на нашия сайт.

© 2017, ВИЗЗИА БЪЛГАРИЯ ЕООД Всички права запазени.
VIZZIA.bg е разработен от ABC Design & Communication